zaterdag 28 januari 2012

Prikkels in mn neus...

Is het de mest of de kou? Ik weet het niet precies, maar de lucht prikkelt in mn neus vanmorgen. Een klus voor
de boeg waar ik wel tegenop zie: het rijden van de mest. Het valt alles mee, ik krijg hulp van een tuin-buurman en al snel ligt mijn portie op mijn tuin. Wat is het eigenlijk en prachtige dag, zeg ik tegen het roodborstje dat met nieuwsgierig in de gaten houdt. Ze heeft al in geen weken,wat zeg ik, maanden hier een mens aan het werk gezien. 


Staken van de topinamboer en zonnebloemen hak ik klein, een geul voor de rabarberplanten vul ik alvast met koemest, de composthoop schud ik een beetje op zodat de muizen kunnen vluchten. Als ik me heel erg concentreer dan kan ik de paden al zien liggen, en de rozenbogen overgroeid met bonen.... 


Ik geloof dat het moestuin seizoen zojuist officieel is geopend!





4 opmerkingen:

  1. Klinkt goed.
    Ik hoop dit jaar in mijn tuin ook een echt moes-hoekje te creëren.

    Hopelijk komt het een beetje van de grond.
    Eerst moet er nog veel weg-hak en spit werk gedaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mocht je nog tips of adviezen willen, je kunt altijd mailen!! Veel succes, ik wens je alvast een mooie oogst toe! De groenten! Kaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tuin!
    Wel jammer dat er nu vorst aan komt, of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...