maandag 23 april 2012

Tortels


Dit zijn 'onze' tortels.
Ze houden zich al enkele jaren rond ons huis op en ieder voorjaar
doen ze verwoede pogingen om in de boom naast het 
terras een nest te bouwen.
Uren zijn ze er zoet mee. Hij vliegt af en aan met dunne takjes, zij probeert ze te
plaatsen.... waarop het takje naar beneden valt en hij het weer oppakt.
Tortels zijn hele slechte nest-bouwers. 
Ze doen maar wat. Menig tortelnest stort dan ook (soms met eieren en al) op de grond.


Tot kleine Kaat ineens riep: in de diergaarde hangen ze stukjes
kippengaas op voor slechte nestbouwers! 
Briljant.
Wij omhoog. Vier meter boven de grond op de favoriete tortelplek een stukje
kippengaas vastgemaakt. En afwachten.
Ze waren NIET blij. Nieuwsgierig hebben ze het stuk gaas van dichtbij
bekeken, maar ze verdwenen prompt uit de boom. 


Tot gister!
Ze zijn terug en heel fanatiek aan het bouwen.
OP ONS GAAS.
spannend.....


1 opmerking:

  1. Ik kwam vandaag toevallig deze prachtige foto tegen:

    www.flickr.com/photos/townendphotography/2365238480/

    Het deed me direct aan jouw tortels denken.

    Geïnspireerd zocht ik verder en vond heel wat andere foto's van twee dieren die samen een hart vormen. Kijk maar eens op Google Images. Zoek naar: "two flamingos heart", "two swans heart", "two elephants heart", "two damselflies heart"...

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...