woensdag 7 november 2012

Strandvondst!!

Het aller- allerliefst ben ik op het strand. Lopen op het strand, soms alleen maar even de wind opsnuiven maakt me rustig, een half uurtje lopen of zwemmen geeft me energie voor dagen. Misschien was ik in een vroeger leven wel een schelpdier. Zou me niks verbazen.  

Wat me mateloos fascineert is de hoeveelheid zooi die ik op strand tegenkom. Ons strand, de kilometers lange smalle strook die 'Noordwijk' heet, is nog relatief schoon. Toch kom ik er vaak gekke dingen tegen. Reden genoeg om vandaag, het had tenslotte flink gewaaid gisteren, de leenhond op te halen en met Kleinste Kaat een flinke strandwandeling te plannen. Doel was een leuke vondst. En die kregen we...

Al na een paar honderd meter vond de hond het eerste stuk papier. Al snel ontdekten we dat de branding steeds nieuwe stukken bedrukt papier aan land bracht. Soms onder het zand verscholen, soms nog in het water pikten we tientallen stukken en stukjes, snippers soms, op van wat ons één boek lijkt.... 



Bladzijde 269-270 hebben we helemaal. Daaruit wordt duidelijk dat het om een avonturenboek gaat. Het speelt waarschijnlijk in de Tweede Wereldoorlog, aan boord van een schip dat ´De Marken´ heet. Hoofdpersoon is op deze bladzijde in elk geval Joost van Dijk, de kapitein.....

Wie helpt ons? Wie kent het boek???? Wie herkent iets uit dit verhaal????

-wordt vervolgd-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...