vrijdag 10 juni 2011

Het nieuwe geloof


We staan aan de vooravond van grote veranderingen in onze
consumptie-maatschappij. Dat kan niet anders. We moeten anders omgaan 
met onze aardbol, met de grondstoffen. 
Met alle kennis van duurzaam produceren
 en met de hoge technologische standaard  in ons
 land moeten we enorme stappen kunnen zetten. 

Daar hebben we ontwerpers, architecten, landbouwers, telers, veehouders en
CONSUMENTEN bij nodig met visie. 

Mensen die er in geloven. 



Mensen die hun schouders willen zetten onder zaken als eten van dichtbij 
en een leefbare stad. Mensen die geloven in veeteelt met respect, zorg en aandacht voor de dieren. Mensen die net dat stapje extra zetten voor vermindering van de afvalberg en 
die zuinig proberen te zijn met energie....
En die toch lekker willen leven!

Ik probeer zo iemand te zijn. Ik weet dat ik niet de enige ben. En steeds vaker merk ik dat de landbouwers, de veehouders en de ontwerpers zich ook kenbaar maken. 

Hierboven een ontwerp van "Atelier Gras" voor de tuinen in Appeltern.

EETHUIS

Marjan van Capelle en Arjen de Groot heten ze. En op hun website staan meer
geweldige projecten. En de slogan: 

"before it was a movement it was common sense"

Briljant. 




1 opmerking:

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...