zondag 12 juni 2011

tuin update


Zo, even bijpraten over de tuin. Eerlijk is eerlijk, de regen van de afgelopen dagen heeft 
geholpen. Het is bijzonder om te zien hoe verschillend de planten reageren.
De pompoenen en de spruiten lijken al het water opgezogen te hebben en zijn enorm gegroeid. Bonen, artisjokken, mais, rabarber, uien  en aardappels zijn 'gewoon lekker doorgegroeid'.

Maar voor courgette en komkommer is het nog altijd niet genoeg... 

Vrijdagmiddag samen met kleinste Kaat 3 kilo bessen geoogst. De struik is nóg niet helemaal leeg!
Snel jam gemaakt, 16 potten in totaal, want ik had ook een kilootje rabarber meegenomen. 

Bovenaan m'n blog vind je het tabblad 'tuin'. Dit jaar hou ik daar voor de lol bij wat ik nou 
eigenlijk oogst in zo'n jaar. Ben heel benieuwd!

Vandaag waren er echt meevallers toen ik de tuin op kwam. Sowieso was het prettig om te zien dat pastinaak en venkel nog rechtop staan en niet verdroogd zijn. Bof was een mini-oogst radijs. Ik kreeg het zakje zaad cadeau en zaaide het een paar weken geleden pas tussen de poten van de bonen. Die bonen beginnen ook echt aan te slaan. De trionfo violetto klimt pittiger dan de sperzieboon. 
Een meevaller was ook beslist dat de tomaten aangeslagen zijn. Dat zijn toch echt tutjes in de volle grond... De spruiten nog maar een beetje stinkpoeder gegeven en de overige groeten een beetje groeispul (alles van Ecostyle hoor, no worries) ...

Morgen lig ik om 11 uur op de mat van het tuincentrum om, nu het nattig is,
de laatste aanwinsten voor de tuin te vinden. Ik heb snijbiet-zaad bovenaan mn lijstje staan, want eerder zaad is kennelijk weggewaaid (of opgegeten). Hoe dan ook, dat mis ik nu beslist! 
Vandaag nog twee zakjes uien gepoot (thanks Ellen!) Tsja, verder pik ik op mn laatste rondje tuincentrum in 't seizoen altijd nog wat weesjes op. Plantjes die een beetje vergeten in de hoek staan, die niemand wil hebben, soorten die ik nog nooit eerder probeerde.. 

Wordt vervolgd!




1 opmerking:

  1. wat een super tuin zeg en fijn met al de regen van laatste tijd!! ook leuk je eerdere blogbericht over supertuinhuis!! wat een super idee!! nou heb een super maandag!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...