maandag 26 september 2011

Feest der vergeten groenten

Ver, ver van hier werd in het Limburgse Beesel gisteren een feestje gevierd. Een eet-feestje in een tuin. Stel je een zon-overgoten moestuin voor, met in de bijgebouwen prachtige keukens, waar van tijd tot tijd wel tien of twintig koks tegelijk aan het werk waren. In ieder gerecht werden historische groenten verwerkt.  Het enige dat wij moesten doen was wandelen, eten en kletsen. Pffff. Zware dag!!!!


Hmmm, direct bij binnenkomst al een mooi hapje, met ketchup
van groene tomaten. Heerlijk!


Een toppertje wat mij betreft, drie soepjes van biet en brood met bloemenboter.
Heb meteen zaden voor de witte biet gekocht.


Zo staat de kool er bij mij helaas NIET bij...


De hapjes waren allemaal met evenveel aandacht gemaakt. Niet allemaal 
lékker overigens,  er was een groep zingende worstenmakers die een 
heel smerig gerecht hadden, maar wij waren dan ook wel héél streng!
Al met al een heerlijke dag die op een rare vanzelfsprekende manier (bijna) al mijn liefhebberijen samenbracht: buiten zijn, kletsen met leuke mensen, koken, groenten kweken, eten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...