zaterdag 16 februari 2013

huisjesdag

Hmmmm. Zo'n vrije zaterdag aan het begin van de vakantie, geen plannen, helemaal niks.
Het werd een dag met huisjes. 

Een opklapbaar poppenhuisje voor een kleine vriendin die morgen 
haar verjaardag viert...


Je begint met een aantal vierkanten snijden uit superdik karton. bevestig ze met boekbinderstape 
of plakband zó dat je ze nog kunt dichtvouwen, beide kanten op. 
Een aantal kartonnen hou je los; dat worden de vloeren.
En dan begint het betere knip-en plakwerk!



Zoek in tijdschriften, catalogi, tuinbladen.... ik werk met decoupagelijm.
Beplak alle wandjes, dan kun je eenvoudig door de wand andersom te vouwen een andere kamer maken.



De vloeren beplak je aan beide kanten, zodat je die voor verschillende
kamers kunt gebruiken. 


Klaar met spelen? 
Stapeltje maken, elastiekje er om en weg is het poppenhuis.

Andere huisjes vond ik vandaag op het strand waar ik heel even naar toe kon
wat was ik dáár aan toe!




Huisjes-dag...


2 opmerkingen:

  1. Ingenieus systeem. Doet me denken aan dat reclamefilmpje van Heineken: http://www.youtube.com/watch?v=MZtDqpdvy7s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg dat poppenhuisje. Zag zoiets ook van Ferm Living, maar de jouwe is leuker!

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...