zondag 13 juni 2010

a day in the life...


Zondag.... en een drukke werkweek voor de boeg... dus moét ik vandaag een begin maken met een klus die eingelijk al te lang ligt... Ken je dat?? 
Dat je weet dat de deadline nadert en dat je je er toch niet toe kunt zetten??? 
Vanmorgen dus na t ontbijt eerst maar even de tuin in...

En t helpt, met in het hoofd een duidelijk beeld van hoe t moet gaan worden stort ik me op: 
de school-musical-kostuums.
Twee stuks ga ik maken, een Pierrot en een Wolf. Kostuums die meer dan eens gebruikt moeten worden. Eerst de Wolf maar; ik heb 1 meter prachtige vacht, en een lange suède rok (dank D.!)
En dan begint t geklooi. Er moet een groeper 8 inpasssen, een small dus. Mijn patroon is L en XL... Patroon verkleinen is dus stap 1. Ik kies wel bewust voor het kimono model; het is eenvoudig zelf aan te doen, en past meerdere maten kinderen. Maar een kimono heeft ook nadelen (als je een wolf wilt zijn tenminste...) De overslaande panden maken het super-warm, en de wijde mouwen maken dat je met een prop onder je arm loopt als je alles van vacht maakt... 


Dus... besluit ik het onderste pand te maken van het suède. Ook zie ik niet hoe ik de mouwen en panden ooit aan elkaar ga zetten met die dikke vacht. Ik besluit ook de zijkanten van het rugpand van suède te maken. 


De voering van de rok brengt me op een idee. Ik maak de mouwen er van. Daarop komt dan een strook vacht. En dan de capuchon. Een kimono heeft natuurlijk geen capuchon, maar er is al een wolfjes masker gekocht en dat vraagt gewoon om een capuchon. Ik kies voor een wijde, van de suède, met een rand van bont. 

Twee uur later heb ik alle losse onderdelen. Als het wordt zoals ik voor ogen heb, wordt het een pak dat ook dienst kan doen als mantel voor 'reizigers naar Nova Zembla', of 'pelshandelaren in Amerika'... en met een beetje goede wil dus ook als 'wolf'. Gelukkig staat in het script dat dit ook wordt gezongen. Ter ondersteuning zal ik maar zeggen... Okay. genoeg kostuum voor vandaag, ik heb nog twee weken. Kan ik me nu zorgen gaan maken over naalden die niet door het leer komen en wolve-haren in t mechanisme van m'n Anker... 
To be continued! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...