vrijdag 9 december 2011

Foodie-update

Gisteravond echt superlekker gegeten in Amsterdam. Ik vermijd die stad als het enigszins kan, ik verdwaal áltijd, jaag menig fietser de stuipen op het lijf omdat ik me aan de verkeersregels hou, zoals; bij groen licht ga je rijden. En  hoe ik me er ook op instel, ik denk altijd even dat de parkeermeter stuk is als ie het tarief aangeeft. Maar goed, er wonen een paar héle leuke mensen.
Een van die mensen is Carlo di Luca. Een bol italiaans menneke met pretoogjes en een passie voor lekker eten. Wat kan die man koken. Hij heeft een mini-koffie zaakje in de Pijp én je kunt, op afspraak, bij hem eten. Hij heeft twee ruimtes, boven een voor maximaal 20 mensen, Wij zaten met z'n zessen aan de keukentafel. Top.
Van de mozzarella met citroen en zout als een van de voorgerechtjes, de kikkererwtensalade, de pasta met wild zwijn, de fazantjes en kwartels met groenten uit de oven, ik vergeet nog een paar gerechten... het ijs met stoofpeertjes.... de koffie, het was allemaal even lekker.

Hmm... een dag later denk ik er nog veel aan terug. Ik wil ook de keuken in maar vandaag is er weinig tijd. Een taartje? Iets voor toe? Het wordt een kwee-peer-stoof-peer crumble. Moet kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...