maandag 12 december 2011

Uchiki-kuri!

Nee... ik ben niet bezweken aan Chinese blafhoest, het is na enig wikken en wegen de vreemdste naam van een plant die ik komend jaar ga telen op de tuin. Heb net de hele kist zaden doorgewerkt, weggegooid wat te oud is, lang nagedacht over wat er wel en niet kan komend jaar.... en in welke combinaties dan wél of niet.... En je komt vreemde namen tegen... Uchiki kuri is een pompoentje, Namenia een type bladmoes, Pink fir Apple is een...aardappel, jawel, net als Truffeltje. En de venkel draagt de naam "doux de Florence" mooi he? Het is altijd een mooie puzzel. Een echte winterklus. 



Net als het opbergen van de skelter, het versieren van de kerstboom, en jut-strooptochten op het strand....


1 opmerking:

  1. Ik heb uchiki-kuri even opgezocht op www.saiga-jp.com/kanji_dictionary.html (ja, het is Japans). Uchiki betekent onder meer keizer, en kuri kastanje. Met andere woorden, uchiki-kuri is een reuzenkastanje. Hij lijkt wel een beetje op de biologische pompoen die je bij AH vindt.

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf Kaat!! Ik vind t heel leuk om te lezen wat je van de site vindt... heb je suggesties? Ik hoor het graag!

Dit bericht al gezien?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...